FOTOGALERIE: Rožnovská křižovatka neprůjezdná

Uveřejněno

ROŽNOV – Kdo projížděl uplynulý čtvrtek po druhé hodině odpoledne rožnovskou křižovatkou U Janíků, byl svědkem jejího testování, které ukázalo její velké slabiny.

Více v tištěné podobě týdeníku Jalovec

36 Komentářů

  1. Souhlasím, a doufám, že se na rožnovský hrad zase vrátí Markéta Blinková. Ať byly jaká byla, takové kraviny by nedopustila.

    • Jana says:

      Klimkovi měli vždy velkolepé návraty, proto si myslím, že dny Markéty nejsou sečteny. Ještě o ni uslyšíme a budeme se divit! Znám ji ze školy a vždy byla cílevědomí, inteligentní a skromná. Křižovatkou U Janíků žila, když ji potkala a ptala se, jak to vypadá s křižovatkou, tak mi podala fundované zprávy. Za vše mohou jiní!

  2. Silvestr says:

    A to prosím večer bliká U Janíků oranžová a musíte najet až na hranici křižovatky. Když pak odbočuje bus, tak to je adrenalin!.

  3. Jarda says:

    Kromě toho, že je mi záhadou tvarové řešení křižovatky U Janíků (a pro jistotu raději nekomentuji záměr na zvýšení počtu pruhů od VM se semafory), není mi jasné především to, proč tam není místo špatně vyprojektované křižovatky se semafory krásný velký kruhový objezd, který by dokonale řešil jak plynulost dopravy ve všech směrech, tak problematické vyhýbání se nákladních vozidel a autobusů.

    Navíc tato křižovatka nebyla nikdy moc bezpečná a při zvýšení počtu pruhů a nevhodnému tvaru křižovatky bude ještě nebezpečnější – obzvlášť pokud vypadnou semafory.

    Všechna menší města v okolí výhody kruhových objezdů využívají a od křižovatek se semafory ustupují: Valašské Meziříčí, Nový Jičín, Frenštát p.R. a další. Jediný Rožnov jde nepochopitelně proti proudu a nepochopitelně lpí na podivných dopravních řešeních.

    Za zmínku stojí i zpackaná křižovatka u ZŠ Videčská, kde by kruhový objezd rovněž slušel, neboť vyjet nejen ve špičce z Videčské ulice je malý horror. Rovněž tak nepřehledné křižovatce na křížení ulic 1.máje a 5.května by kruhový objedz hodně pomohl, nemluvě o tom, že kruhové objezdy jsou zdaleka nejlevnějším řešením úpravy křižovatek a také jedním z nejbezpečnějších.

  4. Janko says:

    Hlavně, že radnice iniciovala petici, kde se podepsaly tisíce lidí, kteří chtějí změnu křižovatky. Proč město nesvolá schůzku se silničáři, aby oni řekli, jestli je něco špatně. Co když je všechno dobře a jen se brojí proti stavební firmě?

    • Martin says:

      pořád mi je záhadou, kde se stala chyba. Přece pokud má možnost se někdo podívat do dokumentace, tak pro průměrného člověka s maturitou to bylo jasné od začátku.

  5. Ing. Jan Petrlík says:

    Co to zaměstnává Solanský za řidiče, tak to mi hlava nebere….

    • Petr says:

      Stejně jako řidiči ČSAD, proč mají z průjezdem pořád problémy? Když vy to z Fordem Ka normálně projedete, to vám hlava nebere.
      A mě zas hlava nebere, proč tak zarytě urážíte lidi co s tím nemají nic společného. Nebylo- by dobře, kdyby firma budující křižovatku uznala že je to nedostatečné a zavčasu nedostavený obrubník kousek přeložila? Je to jednodušší teď, než předělávat hotovou křižovatku.

    • Pavel says:

      Vážený pane ,
      Je vidět ,že jste v životě neseděl v nákladním voze .Prosím komentujte jen věci ,kterým rozumíte .

  6. Odborník says:

    Tak prostě budou kamiony od Valu odbočovat do Tesly a pak se okolo Rosavy vrátí na křižovatku U Janíka, kterou projedou rovně. A je po problému! Jednoduché a levné řešení…

    • Takže se to za ty miliony opravovalo proto,aby se to nakonec muselo celé objíždět.Gratuluji!! Dobrá práce :)

    • řidič says:

      Jel jsi někdy kamionem..? to ti ta křižovatka u rosavy příjde o něco lepší když je tam přechod a ve špičce tam nejde vyjet osobákem natož to tam lámat s kamionem…

  7. Pořád jsou ze směru od ValMezu dva pruhy. Ve finální verzi se tyto dva přemění na tři, proto budou ještě užší a tím klesne možnost alespoň trochu si nadjet. Neříkam že bez bypassu to nepůjde, ale obrubník mohl být klidně o metr až dva posunutý.

  8. Josef says:

    Nechápu co je zde špatně, stačí si trochu najet, zde je vidno, že si firma Solánský zaplatila reklamu v Jalovci :-D

    • Nejspíš milý pane Josefe, kdyby jste měl kamiony, oslovili by i Vás abyste je bezplatně půjčil na testování. A trochu najet? To jen mluví o Vašich „zkušenostech“, chtěla bych Vás vidět to projet v kamionu, dopadlo by to katastrofálně! Možná bych Vám spíše doporučila mlčet, pokud jste nikdy kamion neřídil.

      • Pan Josef by byl další „chytrý“ co by asi křižovatku taky schválil. Manžel jezdí také kamionem – u jiné firmy a na křižovatku nenachází slov….

      • Kdo tu křižovatku navrhl, schváli…nemá rozum a ani řidičák. Posadit je za volant do autobusu či kamionu, tak jsou v p….

        • Martin K says:

          nebo posadit zadavatele. Projektant projektuje dle požadavků a vstupních informací, pokud je nemá ucelené, tak na vině je i zadavatel

    • Tomas says:

      No pan Josef je zase jeden z chytracku co …..Já jsem řidil ten kamion a vím moc dobře jak tam jed kdybych si najel ohrozil bych jine auta ve směru od města do valmezu a to jsem ještě o dva metry kratší než kamion s plachtou ten by měl problémy ještě větší ….tak Josefe zanechte tupých a nezkušených komentářů

    • Martin says:

      a řidiči firmy Solanský tam jezdí jak hovada takže se není čemu divit že vemou patník zadními koly .)

      • Martin says:

        a samozřejmě je jasné že je ta křižovatka na p… vyřešená s tím souhlasím

      • Petra says:

        Ještě jsem neviděla aby jakýkoliv kamion jel na křižovatce do zatáčky „jako hovado“, a už vůbec ne do této zatáčky

      • Radek says:

        Jasně řidiči od Solanského jezdí jak hovada ale mají to najeté a vědí co dělají až tam pojede nějaký Rumun tak vám to tam shrne celé a bude po srandě.

      • Zdenek says:

        Pišeš chujoviny blbe,sedni do kamionu nebo jen většího než 3,5tuny a pak piš rozumy .Jak dlouho máš řidičák?!

      • A kdyby tam projel bez problému tak by se potom nic neřešilo. Já bych taky vzal obrubník, kdyby se posuzovala průjezdnost. Už jen z principu.

        • Občan Rožnova says:

          Ten, kdo to projektoval, pracoval s přesnými daty a výstup ze speciálního software se nemohl zmýlit, projektovaly se tisíce a tisíce kilometrů jiných cest-TAK, PROČ JE ROŽNOV ZASE VÝJÍMKA???!!! Počítačový software nelže, je to o zvyku. Jinak jsem neslyšel ani slovo chvály na křižovatku a nevím proč. Je to pěkně vymyšlená stavba, zrychlí průjezd městem o hodně! Musíme si ale počkat, až bude vše plně v provozu a ne lamentovat nyní.

          • Rožnov není vyjímka. Spousta nových staveb je na tom podobně, stačí vyjet i za hranice města. Všude se šetří, proto je vše šizené. Ten kdo to projektoval počítal z přesnými daty a vypočítal kolik se ušetří jestliže se cesta udělá o půl metrů užší. A proč ten speciální software vypočítal délku obrubníku v jedné před pár lety vybudované zastávce na 10,5 m, když autobusy mají rovných 12m? A při pohledu na nákres projektu mi ten obrubník nepříjde tak dokulata uložený jako se rýsuje na křižovatce.

          • Martin K says:

            Výsledek je jiný pro několik detailů, nejde vyprojektovat cokoli bez obhlédnutí terénu a požadavků zadavatele. Pokud projektantovi nakukal nějaký „zelený“, že tam náklaďáky nesmí a nejezdí „co by tam dělali, že“, tak se nemůžeme divit výsledku, protože klasické auto tam projede i když je to na ošteru. Podobný osud je s Hážovským esíčkem, kde místo narovnání a rozšíření silnice chtěli zakázat vjezd nad 3,5 tuny

  9. Marta K. says:

    vidím, že radnice používá i nepravdy, protože říkali, že bývalí rožnovští vůdci nic nedělali proto, aby zůstal pravý bypass,ale nyní také ODS říká, že oni dělali, co mohli, ale silničáři je neposlechli. Tak kde je pravda?

    • Martin K says:

      Ptáte se na Pravdu, nebo na politickou pravdu. Pravda s velkým Pé bude, že pokud by radnice o své vůli a odborného zájmu komunikovala s řsd, resp. ředitelstvím ZK a projektantem v projektové fázi, tak by to dopadlo daleko lépe. poznámka na stránkách rsd.cz už visí zjednodušený projekt s průvodním popisem cca 3-4 roky, tedy stačilo zvednout jeden telefon.

  10. Tomáš says:

    A to je prosím ing. Holiš architekt :-(

    • Holis to je takový valašský Sobotka. Zasraný prizdisrac a nic neuměl.

    • Drahoš says:

      ..tak hlavne to pan Holis neprojektoval ani neschvaloval. V te dobe na radnici ani nebyl.
      Ze je ten project na p.c. na pi.. a zas jenom na pi.u :( neda se to napsat slusne , bohuzel, to vi kazdy kdo to videl.
      A to je teprva zacatek. pribudou jeste dalsi svetelne krizovatky a prechody :(
      Projektatnt je je bud neschopny nebo lempl :(
      ….mozna stacilo se na tu krizovatku prijet podivat v zime, kdyz je napadaneho pul metru snehu, aby videl pri cem vsem musi krizovatka obstat.
      Ta krizovatka nezvlada bezny provoz, natoz pravidelne spicky!
      Na papire to vypadalo pekne… vice pruhu odbocovaci pruhy lepsi moznost razeni pred kizovatkou….opravdu na prvni pohled hezke.
      No hned na druhy, cca za minutu, zjistite, ze je neco spatne a cim dyl se na to clovek diva tim vic se divi.
      V praxi pak vidime, za nase spatne dojmy z projektu se stavaji realitou.
      Ba co hure, dokonce skutecnost je jeste horsi nez predstavy :(
      …ano pruhu mame vic…ale za jakou cenu? dokonce v nekterych mistech doslo i ke zuzeni celkove sirky cesty oproti puvodnimu stavu.
      Ta krizovtka je dimenzovana na provoz tak pred 20 lety, kdy jezdila tretina aut.
      Kdo si vzpomene jak ,par let po revoluci, ve Zline resili vypadovku na Otrokovice a sirokou cestu zastaveli podobnym balastem a jak to tam vypada dnes. Pak si uvedomime, co nas nutne taky ceka…nova rekonstrukce. tedy dvoji investice a znovu rozkopany Roznov p.R.

Přidat komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>